Saturday 2 June 2012

Vacation with #GG & #GJ at Pulau Tioman #1

Hello semua ..
Mood nak bercerita baru datang , walaupun tgh sakit perut sekarang ni . haha *tak kelakar* Okay okay , rasa mcm nak share sgt kat awak awak cerita percutian yang super awesome kami ni ! So , ceritanya percutian kami 3 hari 2 malam . But , bila kira kira balik rupanya , 4 hari 3 malam . Tapi , satu malam dalam bas :) kami amik bas malam supaya sampai pagi esoknya boleh terus amik ferry and tak buang banyak masa . Harga tiket pergi balik RM60 seorang . Kami sampai di terminal Mersing dalam pukul 5 lebih .. ni semua sbb bas lambat gerak dari TBS . But , okay juga la sbb kami tak tunggu lama . Lepas solat subuh , boleh terus gerak pergi Jeti Mersing . Mula mula ktorg ingat nak naik kereta sewa or teksi pg jeti , but , memandangkan saya and kami rasa tak jauh , act , mmg tak jauh la . Sebab kami ni semua muda and kuat kuat lagi , ktorg amik keputusan menggunakan kaki sendiri :)  Sampai di jeti , bukan pg beli tiket or tgk tgk harga .. apa yang ktorg kejarkan is nasi lomak and air .. sebab haus sgt . Sekarang ni pun tgh haus .. haha  okay , then lepas perut masing masing dah ada nasi lemak ayam and teh'o ais , ktorg mulakan sesi cari tiket . Sebenarnya tak la cari sgt .. pg beli je kat kaunter yang dah mmg terang terang jual tiket ferry tu . lala

peserta perempuan
 peserta lelaki
 perjalanan dari terminal mersing ke jeti (salah jalan)
 berhenti rehat tenggok ketam
 mak tiri kami
 nasi lemak ayam

tiket ferry

So , lepas berjaya beli tiket ferry yang harganya RM70 pergi and balik kami menepek la kat situ sampai la dari tak ada matahari sampai dah bebahang  .. kalau nak tau tiket tu pukul 10.30 and time tu baru pukul 8 lebih . Hero melaya kita pg melepak kat mana tah . So , kami adik adik manis tunggu kat jeti dengan beg beg baju kami and makanan makanan kami . Makanan tu penting . aww aww

Im the only one yang tak tidur langsung kat situ . Nak kata tak mengantuk , rasanya semua orang tak cukup tidur . Mungkin sebab excited teramat sgt la kot . Yeah ! mungkin :)

seriously tak cukup tidur
 ni semua propa !!
mak tiri and anak tiri

Cerita kami selepas sampai di Pulau Tioman .. Vacation with #GG & #GJ at Pulau Tioman  #2